( 8-37) 331 661 info@kaunokulverstukas.lt

Vaikų kalbos ugdymas – kūrybiškas procesas

Labai svarbu nuo mažens ugdyti vaiko kūrybiškumą, gebėjimą tiksliai ir taikliai reikšti mintis, kalbėti, klausytis, rašyti ir skaityti, perduoti ar gauti informaciją ir pan., t. y. ugdyti(s) komunikavimo kompetenciją. Kad kalbos ugdymas būtų įdomesnis 4 – 5 metų amžiaus vaikai dalyvavo kalbos ugdymo projekte „Auginu kalbos medį“. Projekto tikslas – specialiųjų užduočių ir žaidimų pagalba skatinti vaikų bendravimą, kalbos supratimą, verbalizaciją.  Projektas vyko keliais etapais:

I etapas. 2019 m. spalio mėn. vaikai susipažino su aplinkos ir kalbos garsais. Kalboje mes jungiame garsus tam tikra tvarka ir gauname žodį, žodžius jungiame – sakinius. Vaikai mokosi kalbos vartojimo taisyklių. Taip pat svarbu išgirsti bei atpažinti įvairius aplinkos garsus, pvz., mašina važiuoja, durys atsidaro, šuo loja ir t. t. Vaikai klausėsi CD įrašų, kuriuose turėjo atpažinti, pamėgdžioti, įvardinti išgirstus garsus.

II etapas.  2019 m. lapkričio mėn. vaikai kūrė namuose, su mokytojais bei logopedu savo vardo bei grupės knygas. Vaikai susipažino su grafiniais simboliais (raidėmis, žodžiais, užrašais ir pan.), lavino foneminę klausą, formavo garsinės analizės ir sintezės įgūdžius, taip pat lavino smulkiąją motoriką piešiant, kerpant, klijuojant ir pan. Štai keletą akimirkų.

III. etapas.  2019 m. gruodžio mėn. vaikai rašė laišką Kalėdų seneliui, žaidė įvairius kalėdinius žaidimus, pramogavo, mokėsi eilėraščius.

IV. etapas. 2020 m. sausio mėn. Seku seku pasaką… Šį mėnesį vaikams sekė įvairias pasakas, nešėsi iš namų pasakų knygas ir dalinosi su draugais, o vieną pasaką, pasaką be galo apie du karalius, logopedė Inga kartu su vaikais ir vaidino.

V. etapas.  2020 m. vasario mėn. „Aš pasaulyje ne vienas“ , vaikai susipažino su kitomis šalimis, su jų kalba, kultūra, tradicijomis, žaidė įvairius kultūrinius žaidimus, klausėsi jų nacionalinės muzikos bei dainų.

VI. etapas.  2020 m. kovo mėn. turėjo įvykti poezijos pavasaris. Vaikai pradėjo ruoštis, kartu su mokytojais rinkosi eilėraščius, pradėjo mokytis, tačiau nepaprasta situacija šalyje, kai įvedė karantiną, teko atsisakyti tradicinės šventės darželyje. Birželio mėnesio 8 – 12 dienomis ši šventė persikėlė į virtualią erdvę, tai nauja patirtis ne tik vaikams, bet ir pedagogams.

Šis projektas leido sąmoningai ir tikslingai padėti vaikams įgyti įvairesnių komunikavimo gebėjimų, aukštesnės bendravimo kokybės. O mums pedagogams bendradarbiaujant dalytis sukaupta patirtimi, žiniomis, mokytis išklausyti, priimti skirtingas nuomones bei paįvairinti savo darbą.

Parengė logopedė Inga Kurilavičienė

Close Menu